Story:Festival panen di India Selatan

Dari Wikipedia bahasa Indonesia, ensiklopedia bebas
Pongal
Pongal (பொங்கல், ˈθaɪˈpoʊŋʌl/), juga disebut sebagai Thai Pongal (தைப்பொங்கல்) adalah festival panen Hindu yang dirayakan oleh orang Tamil di India, Sri Lanka dan di diaspora Tamil.
Matthew T Rader
Itu diamati pada awal bulan Tai menurut kalender matahari Tamil, dan festival ini biasanya dirayakan pada tanggal 14 Januari atau 15 Januari tergantung pada orbit matahari mengelilingi bumi pada tahun tersebut.
This Photo was taken by Timothy A. Gonsalves. Feel free to use my photos, but please mention me as the author. I would much appreciate if you send me an email tagooty@gmail.com or write on my talk page, for my information. Please contact me before commercial use. Please do not upload an edited image here without consulting me. I would like to make corrections only at my own source to ensure that the changes improve the image and are preserved.Otherwise you may upload an edited image with a new name. Please use one of the templates derivative or extract.
Pesta ini didedikasikan untuk dewa matahari, dan sesuai dengan Makar Sankranti, festival panen di bawah banyak nama daerah yang dirayakan di seluruh India.
B Balaji