Lompat ke isi

Pengguna:Poksue

Dari Wikipedia bahasa Indonesia, ensiklopedia bebas

Poksue, Nama kebiasaan atau panggilan kepada Pak Usu, dinamakan poksue tiadalah lain hanya gelaran semata. Mungkin poksue sinonim dengan nama kelantan yang berbunyi sue di hujungnya, namun poksue ini berasal dari selangor, kacukan melayu jawa dan moyang berasal arab parsi atau persian! ;)

Tinggal di bumi Mo-lo-yu iaitu penguasa laut dan gunung di zaman era Rom-Parsi sekian 1500 tahun sebelum masihi. Dan kini bumi ini diberi nama Malaysia, Malaysia Tanah Air Tercinta.

Poksue lahir sekitar 70-an di Pondok buruk Kampung Sijangkang, 42500 T.P.Garang, S'gor D.E. Permulaan sekolahnya di Tadika Sijangkang, seterusnya di SKS, SRA, SMTPG, SMVKK, COSMO-UKM, UiTM, UIAMPJ, UMKL. Mempunyai Sijil ICT, Syariah, Usuluddin, Multimedia, Electronic, M&E, Perniagaan dll.

Bekerja makan gaji dan Berniaga sambilan Offline & Online, Hobi adalah berblog sempoi dan kembara dan menemukan sesuatu yang Baru, dan yang paling digemari adalah menyedarkan manusia akan hebatnya keagungan Tuhan pencipta alam semesta dengan photo2 indah & gambar2 yang luar dari kebiasaan.

Dunia akhir zaman hampir ke penghujungnya, jadi poksue menasehatkan diri sendiri dan juga insan lain agar sedar dari buaian mimpi2 indah dunia sementara! agar kembali kepada fitrah jin dan manusia itu sendiri diciptakan seperti di dalam firman Allah swt yang bermaksud "tidak aku jadikan jin dan manusia itu melain untuk beribadah kepadaku".

Jadi sama2lah kita beristighfar tiap detik dan waktu, masa lapang atau susah dan lakukanlah perkara2 yang mendatangkan kebaikan serta manfaat bersama! Tingkatkan Iman kuatkan perpaduan, jangan berpecah belah dan paling penting.. MELAKUKAN YANG DISURUH, TINGGALKAN YANG DILARANG. Sampai ketemu lagi..mesra dan salam sejahtera. As'kum wbr. :)